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Landbrain 30th movie

overview

We created a commemorative 30th anniversary movie for a real estate development company centered on commercial facilities in Sapporo, Hokkaido. The film is not retrospective of the company’s past, but rather a rebranding of the company for the next 30 years.

北海道札幌市にある商業施設を中心とした不動産開発会社の30周年記念ムービーを作成しました。これまでの振り返りではなく、これからの30年に向けた企業のリブランドを見据えた映像という機能をもたせ、この映像を出発点に企業のリブランディングを進めています。

goal

- shooting direction
- Catchphrase development
- shoot management

- 撮影ディレクション
- タグラインの開発
- 動画制作マネジメント

idea

It is best to understand that the commercial facilities developed by Landbrain Inc. are suburban all-in-one facilities including supermarkets, pet stores, 100-yen stores and several restaurants.
It is not a large-scale shopping mall, but rather a place functional for daily needs. Regardless of the size, such commercial facilities have been seen as a key problem decreasing originality of the local landscape and as an invasive species draining the vitality that old shopping areas once had. Although proliferation has been slowing down, the impact of the he-who-shall-not-be-named infectious virus, the acceleration of worldwide DX, and the current state of Japanese society have forced a need to rethink the policy for the continued increase of such facilities. In other words, products simply placed in stores will eventually be replaced by e-commerce, and the number of people visiting the stores in the first place are decreasing (especially in rural areas).
Under these circumstances, Landbrain, which builds the foundations of commercial facilities, was searching for a new way of looking at commercial facilities for the next 30 years, in light of the past 30 years.
In an industry where profit and efficiency rule, and where building a box is the end of the process, Land Brain’s new vision was to not simply build commercial facilities that build ones that would “bring people together”.
It was a declaration to move away from the purpose of creating lifeless buildings to creating buildings that support people’s lives. We developed the message, “alongside life.”
We wanted the movie embodying this message to depict the future in front of us, not to reintroduce past achievements.
And we wanted to a more down-to-earth expression, not a dream-like fantasy. For this reason, we invited animators who used architectural isometrics but did not lose the human touch.
In the movie, people gather into a circle at one of the commercial facilities built by Landbrain, depicting a world where people’s lives are at peace and there exists a healthy cycle of life.
This movie was not only created as a 30th anniversary commemoration, but also as a guideline for the company, a place to recenter purpose, and a starting point for a new Landbrain.

株式会社ランドブレインが開発している商業施設は、郊外にありそうな、例えばスーパーとペットショップと100均といくつかの飲食店が集合した商業施設群をイメージしてもらえればわかりやすいと思います。
大規模なショッピングモールではなく、わりと日常的に使うお買い物の場所として認識されている場所です。大小関係なく、このような商業施設は地域の景観のオリジナリティを損ない、また旧来からある商店街の疲弊を生み出す外来種としても問題視されていました。一時期の乱立が落ち着き、というのも、例の感染症の影響や、世の中のDXが加速すること、日本社会の現状もあり、このまま増殖し続けることの見直しに迫られていました。つまり、商品がただ置いてあるだけではECに代替されてしまうし、そもそも来店する人が減っているし(地方は特に)。
こんな状況にあり、商業施設の土台を作るランドブレインは、これまでの30年を期に、これからの30年を見据える新しい商業施設のあり方を模索していました。
利益や効率を至上とし箱を作っておしまいなこの業界において、ランドブレインは「人を集める」までを使命として商業施設を作る。そんなビジョンを描いていました。 その理念を体現するためのメッセージは、無機質な建物を作ることの目的から、人々の生活に寄り添うために建物をつくるという宣言でした。「暮らしのそばに」という、メッセージを開発しました。
このメッセージを体現する映像は、過去の実績紹介ではなく見つめている未来を描きたい。 そして、雰囲気だけを伝えるようなファンタジーではなく、もっと地に足のついた表現にしていきたい。そのため、建築的なアイソメトリックを用いながらも、人間味を損なわないアニメーターを起用しました。 映像内では、ランドブレインの建設した商業施設を中心に、人々の輪ができ、暮らしの和が生まれ、生活の循環がより良いものになる。そんな世界を描いています。
この映像は30周年のためだけではなく、企業の指針として、目的に立ち返る場所として、新しいランドブレインの起点となっています。

team

art director : yoshio nakada , terminal Inc.
designer : chihiro wakai , terminal Inc.
planner : kiyoshi ishii , terminal Inc.
producer : teppei iizuka , terminal Inc.
illustrator : dai gondo
motion designer : ryota fujii

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